Het laatste model

Mijn atelier is nagenoeg leeg, ik ben bijna klaar. Een sleetse roodfluwelen sofa leunt tegen de muur. In het midden, naast een tafel met schildergerei, staat een ezel met daarop een onvoltooid doek. Aan de muur tegenover de sofa hangen twee naakten waarvan ik niet kon scheiden. Twee schilderijen vol liefde, beter nog, vol verliefdheid. Verliefd zijn, ik kon niet zonder. Al mijn zinnen vol open, mijn verstand dat anders werkt of eigenlijk niet. Het ophopende verlangen in mijn ziel, de lust tintelend op mijn huid, de brandende passie in mijn kruis. Het schampte langs mijn brein, begeesterde mijn handen. Lust om te overweldigen, passie om te beminnen, verlangen om alles te proeven, ruiken, bezitten, om diep door te dringen in háár. Alles is opnieuw nieuw, terra incognita om te ontdekken, in te kleuren. Ik, die zelf opnieuw ingekleurd, ontdekt wil worden… Voorovergebogen zit ik op het rode fluweel en kijk naar de schilderijen, terug in de tijd. 1024px-isaac_israels_-_liggend_naakt_sjaantje_van_ingen_19e_eeuw Links, in pasteltinten, heb ik Sjaantje uitgedrukt. Een achttienjarige schoonheid, rode krullen, volrond en roze, zacht en zogenaamd verdiept in een boek. Haar lieflijkheid ontwapende mij. Met zachte penseelstreek verkende ik haar vormen, ontvouwde haar plooien. Met tedere vegen drong ik sluipend in haar door. Als ze opkeek lokten haar dromende ogen naar haar toe om me mee te nemen op ontdekkingsreis over haar bedwelmende rondingen die ik alleen maar hoefde te volgen om in het paradijs te komen en te blijven komen. Alwetend keek ze toe en zuchtend liet ze me weten dat het goed was . Het naakt rechts is met ongebluste kracht en grof geweld op het doek gesmeten. De dikke verflaag doorploegt met voren en gaten. Het naakt rechts is met ongebluste kracht en grof geweld op het doek gesmeten. De dikke verflaag doorploegt met voren en gaten. Geesje was net zestien, mager, bijna spichtig. Zwart haar, bleke huid, scherpe trekken en stekende donkere ogen. En ze was grenzeloos. Ze daagde ze me uit, steeds opnieuw, om verder te gaan. Verder dan ik wilde gaan. Verder dan ik dacht dat kon. Haar smekende weerloosheid wakkerde een ongetemde oerkracht in mij aan. Zoals ik haar met grove halen op het canvas smeet, slingerde ik haar op de sofa. Zoals een boos kind haar lappenpop rammelde ik haar door elkaar, sloeg haar met vlakke hand, ranselde haar bleke huid tot blauwzwart en bloedens toe. Ze wilde meer. Ze kreeg meer, tot tranen langs mijn gezicht stroomden en mijn ogen brandden. Ik vouwde haar dubbel, pinde haar vast, sperde haar open en neukte al haar openingen beestachtig tot ik uitgeput op de vloer rolde. Stoïcijns wikkelde zij zich daarna in de kimono en nam haar pose weer aan. Na al die jaren kan ik nog de beurse plekken en bloederige striemen onder haar kimono aanwijzen. breitner 1 Drie bescheiden klopjes op de deur laten me opkijken. Mijn keel is droog, ik grom. De deur zwaait open en Betsy komt binnen. Ze heeft een tuitbeker vast. Heupwiegend loopt ze naar me toe, komt naast me zitten en laat me de appelsap drinken. Als de tuitbeker leeg is, helpt ze me overeind, doet mijn kamerjas uit en drapeert mijn naakte, rimpelige lichaam over de sofa. Naast de ezel trekt ze haar kleding langzaam uit. Haar broek vouwt ze op, daarop haar blouse, haar BH komt er diagonaal overheen en tenslotte dwarrelt haar slip daar bovenop. Alleen haar hakjes houdt ze aan. Naakt neemt ze een verleidelijke pose aan en blaast een kus naar mij toe. Ik voel hoe mijn oude lijf wil reageren. Ze pakt het palet en gaat achter de ezel staan. Ik sluit mijn ogen en voel haar penseelstreken mijn lichaam strelen. Mijn laatste verliefdheid.
Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s